Začátkem minulého měsíce jsem začal s mým kamarádem na největším projektu - Clothing brand. První nápad vznikl už někdy na začátku při nástupu na střední školu. Fashion je moji zálibou odjakživa a právě proto jsem se rozhodl udělat si značku oblečení. Vždy jsem na sobě měl finální produkt, ale nebral jsem to jako něco složitého, chtěl jsem si to zkusit a tak se i stalo. Koupil jsem si za poslední 2 roky několik designer kousků oblečení, nic extra drahého, ale oblečení, které není přístupné jen tak pro každého a tím mě to bavilo.
Jako nápad na název brandu vznikl "Dystrix" a to z dvou hlavních důvodů - krátký název, dobrá výslovnost. Má to také něco společného se slovem distressed, protože chci, aby se naše oblečení prodávalo s dirty lookem (aby oblečení vypadalo, že bylo nošené - např. díry, seprání). Celkově má název v sobě daleko více věcí, ale všechno zatím nemůžu prozradit, protože by pak nebylo co očekávat a nemělo by to své kouzlo.
Dalším bodem bylo vymyslet nápad pro logo. Jelikož má "Dystrix" 7 písmen, tak jsem to chtěl rozdělit na 2 půlky po třech písmenech a udělat něco speciálního s písmenem "T" Jak už jsem zmínil, považuji se za docela kreativní osobu a v tom přišla moje výhoda. Napadlo mě udělat tribal grafitti styl a písmeno "T" přetvarovat na meč. Grafik pojal můj nápad naprosto perfektně a během 4 dnů mi poslal finální design. Zaplatil jsem za logo sice větší částku, ale jsem si 100% jistý tím, že se to vyplatilo.
Logo už máme, je čas na design kolekce. Desítky hodin jsem přemýšlel, jak logo obzvláštnit. Po dlouhém uvažování jsem došel k závěru, že první kolekce bude držena ve stejném stylu jako logo, ale přidám tam drobné úpravy a udělám jinou barevnou kombinaci. Nakonec jsem na předek mikiny přidal meč, který reprezentuje písmeno "T" a na zadní stranu jsem dal celé logo, s tím, že jsem ho ve Photoshopu upravil a vymyslel jsem prasklý styl loga. Proto vypadá zadní část, že je poničena.
Největším háčkem celého projektu byla právě manufaktura. Jakožto začínající brand jsem neměl žádné zkušenosti a také jsem neměl několik stovek tisíc, abych objednal všechny kusy rovnou k sobě domů a udělal si pomyslný "sklad". Nakonec po dvou týdnech hledání jsem našel manufakturu, která nemá MOQ - žádný minimální množství pro objednávku např. mikin, triček... Rychlá doprava, custom packaging, custom labels a vše kolem toho byly jako příjemné plus, protože jsem to nemusel řešit nikde jinde. Momentálně čekám, než přijde první objednávka mikiny pro test kvality a poté můžeme přejít na poslední krok.
Doprava je nejjednodušší bod z celé této karty. Všechno řeší dodavatel a tak mi nemusíme zbytečně platit 2x za dopravu.
Začátkem května spustíme předobjednávky na webu a začneme tím prodej. Do té doby se musíme postarat o nafocení produktů, reklamy a promo od známých osob na sociálních sítích. Celý proces jsem si velice užil, vím, že nejvíce práce je ještě předemnou, ale o to více mě to motivuje jít dopředu.