Simracing nabízí několik propracovaných titulů, mezi nejpopulárnější patřící Assetto Corsa či tituly F1.
Tyto tituly hrají velkou roli v popularitě Simracingu, obzvláště Assetto Corsa
svojí skvělou podporou obsahu vytvořeno třetí stranou.
Jeden z nejdůležitějších a nejhranějších simracing titulů je právě Assetto Corsa. Tato hra je populární zejména svojí podporou pro "moddery", což jsou tvůrci obsahu z třetí strany. Díky tomu je Assetto Corsa skvělou platformou pro závodění kdekoliv, kde se dá, a hlavně s většinou aut. Pro AC se vytváří denodenně nová auta či nové tratě, jak závodní tak i místa, která se dají navštívit v realitě (např. Shuto Expressway)
Tvůrci této hry, Kunos Simulazioni, vytvořili zatím dva tituly, a to AC a ACC (Assetto Corsa Competizione). Assetto Corsa byl jejich první titul, vydadný v roce 2014. Tento titul již nedostává updaty, ale právě komunita tuto hru zlepšuje už 10 let po vydání, a jak to zatím vypadá, takto to bude pokračovat klidně ještě 10 dalších, pokud nepřijde podobná hra s lepší fyzikou.
Assetto Corsa je skvělá tím, že cena na "vstup" do této platformy je velice nízká oproti jiným titulům; ve slevě se pohybuje tak okolo 5 EUR. Díky tomuto má Assetto Corsa hodně hráčů, a s tím i hodně hostovaných závodních sérií. Já osobně mám Assetto Corsu jako simulátor nejradši, právě z toho důvodu, že se v ní dá dělat vlastně cokoliv, pokud Vás baví závodit pouličně, na tratích, driftovat, vlastně pokud Vás baví cokoliv tak Assetto Corsa je platforma pro Vás.
iRacing je nejpopulárnější simulátor co se týče okruhových závodů. Narozdíl od titulu Assetto Corsa je iRacing pouze pro okruhové závody, a obsah si vytváří vývojáři hry sami. Tato hra je považována jako nejpřesnější a nejbližší realitě, jak svojí fyzikou tak hlavně tratěmi, protože každá z nich je dělaná technikou "laser scanning" kdy se laserem oskenuje povrch vozovky a poté se vytvoří trať do hry podle tohoto skenu, takže se ve hře vyskytuje každá nepřesnost asfaltu do detailu.
Esportová scéna iRacingu je též velice proslulá. Působí v ní několik závodních řidičů ze sérií po celém světě, nejznámější z nich je Max Verstappen z Formule 1. Mezi nejvýše postavené iRacing série patří třeba série Nascar, nebo i simulace vytrvalostních závodů jako je 24h Le Mans.
Bohužel tato popularita a přesnost iRacingu není zadarmo. Tato platforma je známá i tím, jak extrémně drahá je. Za jednu trať či auto zaplatíte v průměru 20 EUR, někdy méně, někdy více, a ještě platíte měsíční poplatek za využívání platformy. Právě tato vysoká cena nastavená obchodním modelem služby iRacing většinu hráčů odradí, ale i přesto je tento simulátor mezi nejpopulárnějšími, možná je i dokonce nejpopulárnější vůbec.
Tituly F1 jsou jedny z nejstarších titulů vůbec, které se dodnes udržely v popularitě. Vycházely s většinou prvních her, první hry o F1 jsou již z 80 let. Moderní tituly, pod vedením studia Codemasters vychází každoročně již od roku 2009; od roku 2021 ale Codemasters koupilo EA, takže od roku 2021 tituly F1 vychází pod Electronic Arts.
Tyto hry jsou populární jak na počítači tak i na konzolích, vychází jak pro PlayStation tak pro XBOX a mají díky tomu i skvělou podporu gamepadu, což je výhoda pro někoho, kdo nemá volant ale i přes to chce závodit. Tyto tituly jsou skvělé v tom, že jsou obsáhlé co se herních mechanik týče: ve hrách F1 jsou propracované pitstopy, nastavení auta, strategie, zkrátka je to vážně simulátor toho jaké to je být jezdcem Formule 1. Esport scéna je zde také docela populární, existuje nespočet F1 Esportových lig.
Obdobně jako iRacing tyto tituly (pokud kupujete nejnovější) nejsou levným produktem. Nejnovější vydání (F1 23) stojí dnes, 19.1.2024 70 EUR -> v přepočtu 1700 CZK.
ACC je simulátor zaměřený na jednu věc, a tu taky dělá nejlépe ze všech simulátorů: závody GT. Tento simulátor je exkluzivně pro závodní speciály GT, a to platí i pro tratě (objevují se jenom ty, na kterých se závodí s těmito auty).
Assetto Corsa Competizione je druhý titul od Kunos, a je úplně odlišný od jejich prvního, v tom, že není nijak obecný jako Assetto Corsa. ACC má oproti AC nový model gum, rychlejší a lepší fyziku, a zkrátka jako simulátor je to lepší hra. Bohužel zde oproti AC chybí právě podpora modů (obsah z třetí strany), ale do této hry by se asi ani moc krom tratí nehodil, takže to není zas až tak na škodu.
Assetto Corsa Competizione stojí bez slevy na platformě Steam 40 EUR v základu; kdybyste si chtěli koupit každý kus obsahu, co tato hra nabízí, tak bohužel velká většina je tzv. "DLC Kontent" (downloadable content), který si musíte dokoupit. Tento "zbytek" hry Vás bude stát 100 EUR. Takže koupě celé hry bez slevy v lednu roku 2024 stojí 140 EUR. Samozřejmě že toto se nevyplatí, proto bych doporučil vždy kupovat hry jenom ve slevě.
Bohužel tuto kategorie nejde popsat jedním titulem, protože v posledních pár letech vyšlo pár nových rallye titulů. Rallye je široký pojem co se motorsportu týče, ale většinou, když se slovo "rallye" řekne, tak si většina fanoušků motorsportu představí speciálně modifikovaná auta jak se prohání 150km/h po lesních, polních, zasněžených či bahnitých cestách. Samozřejmě že tento typ motorsportu je populární i co se simracingu týče, a to už delší dobu.
Začátky rallye titulů jsou v 90. letech, kdy začaly vycházet tituly "Rally Championship" a hlavně tituly "Colin McRae Rally". Právě z Colin McRae Rally (pojmenováno mo C. McRae, známém řidiči rallye) se vyvinuly dnešní hry, jako je Dirt Rally 2.0 -> velice dlouhou dobu nejpopulárnější rallye simulátor, vyvinutý ze série Dirt, která se vyvinula z COlin Mcrae Rally. Krom titulů Dirt Rally a Dirt se vyvíjely tituly WRC, které měly poslední iteraci "WRC Generations" vydanou v roce 2022. Nejnovější titul z této sféry her je "EA Sports WRC" který byl vydaný v roce 2023.
Ceny těchto her jsou standartní, zase kolem cirka 40 EUR.
Samozřejmě že kromě těchto pár titulů, které jsou zde popsané existuje několik dalších. Některé tituly prostě nezaujmou fanoušky tak moc jako jiné, nebo zkrátka faktor realismu v té hře není takový, jak někdo pohledává, nebo třeba je špatný force feedback -> toto je pár z důvodů proč některé z těchto her se hrají méně.
Takových her je více, ale mezi ty nejznámější, které nejsou tak hrané ale přesto nejsou zapomenuté patří:
Automobilista 2, rFactor 2, RaceRoom Racing Experience, Project Cars či třeba nový titul Forza Motorsport, který bohužel kvůli bugům a špatném designu moc neuchytil.
Ještě je zde jedna hra, která stojí za zmínku; to je BeamNG.drive. Tento titul jsem nezařadil do předchozí kategorie, z toho důvodu, že toto je "soft-body simulator" a ne závodní simulátor jako hry již zmíněné. BeamNG je nejpřesnější hra co se deformace aut, senzorů které auta mají a fyziky všeobecně týče; kvůli tomu je i používaná automobilky jako je Audi na vývoj nových systému pomocí integrovaných systému v této hře -> jediný rozdíl je, že tento vývoj a tyto speciální typy použití použivají verzi BeamNG dostupnou jenom soukromě od vývojářů, BeamNG.tech.
Zde naleznete videa z každé hry -> Přejít na gameplay