V dětství jsem se o motorky moc nezajímal ani nikdo z rodiny, ale děda měl v garáži simsona verze enduro S51 z roku přibližně 1987 na kterém se učili na motorce skoro všichni z rodiny a tak když se vyskytla příležitost, tak jsem neváhal a hned jsem se s dědou začal učit a začalo mě to hrozně bavit a od té doby jsou motorky má velká zábava i praktický dopravní prostředek. Ještě před tím než jsem uměl řídit když mi bylo 15, tak jsem simsona skoro celého rozebral, vyčistil a opravil co nefungovalo. Simson je skvělá motorka na učení díky malému obsahu 50 ccm3 a jednoduchému ovládání kvůli nízké hmotnosti. Je to tedy spíše taková hračka pro zábavu, na vesnici ideální. A jelikož je to verze enduro tak se nebojí ani projížďce po louce nebo v lese, i když je to malý dvoutaktní motor a výkonu tu není nejvíce, tak motorka má něco do sebe a každý rok se na ní těším až jí na jaře budu moc vytáhnout i když to s sebou nese hodně péče a přípravy, aby motorka fungovala, jak má.
Jako druhou motorku jsem po 40 letech vytáhl z garáže nepojízdnou jawu 250 z roku cca 1966, kdy si jí děda pořídil jako novou. A jelikož byla nepojízdná a na mnoha místech zrezlá a já motorkám absolutně nerozuměl, tak jsem se s dědou vrhnuly do renovace, motorku jsme kompletně rozebrali, opravil, co šlo, vyměnili, co nešlo opravit a začali postupně dávat dohromady díl po dílu. Když jsme si mysleli, že vše je tak jak má být, tak jsme motorku nechali zkontrolovat u známého, jestli je vše, jak má být a podařilo se ji znovu nastartovat. A tak jsme vyřídili papíry a těsně před zimou zvládla i technickou. Teď se těším, až ji na jaře po dlouhé pauze znovu projedu.
Když jsem si konečně udělal řidičák A1, tak jsem si od bratrance vzal konečně nějakou relativně normální, prakticky použitelnou a novější motorku a to je motard Yamaha wrx 125 o výkonu 11 kW aby splňovala kategorii A1. Na této motorce teď jezdím nejvíce a za minulý rok jsem na ní najezdil několik tisíc kilometrů. Motorka je pro mě v tuto chvíli ideální, dlouhé trasy bych na ní stejně neujel a motardová konstrukce je vhodná pro prostředí v kterém se pohybuji, příroda, výmoly, hodně zatáček anebo také motorku mohu vytáhnout i na nějakou louku nebo lesní cestu. I když na to kola nestačí, tak přece jenom je to srdcem motorka do terénu a jde si na ní tedy užít i tak.
Jako další motorku si určitě seženu nějakou silnější, hned po tom, co si dodělám rozšíření na řidičák A2. Jako nejpravděpodobnější bude asi Honda CBX 500, což je pro mě taká ideální motorka, která už je přizpůsobená delším cestám, většímu pohodlí a prostě jednoduše řečeno je to už skoro velká motorka. Navíc má příjemnou ergonomii v sedu a tak opravdu na motorce už jde cestovat komfortně na trasy delší než 200 km při normální cestovní rychlosti, jelikož už je zde pro tento účel dostatek výkonu. Jako další alternativa by byla Honda CB500 nebo 700 Hornet, která je vizuálně atraktivnější, ale není až tak praktická a navíc neseženu peníze. Ale jednou bych si nějakého silnějšího nakeda chtěl pořídit.