Herní konzole devadesátých let a nové technologie

V devadesátých letech byla vyvinuta nová technologie. Jednalo se o rozhraní 3D, díky kterému se ve hrách dalo pohybovat do vícero směrů, nikoliv pouze do dvou jak tomu bylo dříve. Celý svět videoher přešel z formátu 2D nebo 2,5D na 3D. Dále herní konzole začaly podporovat CD-ROM, tedy optické záznamové médium, které nelze přepsat. Hry se daly ukládat pouze na externí paměťovou kartu.

S touto technologií přišly na svět nové herní konzole. V roce 1994 svět poznal novou revoluční herní konzoli Sony PlayStation. Byla to první konzole velice úspěšné série konzolí PlayStation. Konzoli vyvinula společnost Sony Interactive Entertainment. Hry pro tuto konzoli se dělaly ve 3D a na „cédéčka“, tudíž konzole uměla číst pouze CD-ROM a hry stvořené pouze pro PlayStation. Mezi nejznámější videoherní tituly patří například Crash Bandicoot, Gran Turismo nebo Tekken.

Obr.5 - Konzole PlayStation

Další známou herní konzolí je Nintendo 64 (N64). Byla to poslední konzole, která používala jako médium cartridge, dále to byla konkurenční konzole konzoli PlayStation. Společnost Nintendo si stále jela to své, tedy vytvářela hry, které pro ně byly nejznámější a nejúspěšnější, například Super Mario 64 nebo The Legend of Zelda: Ocarina of Time. Konzole se jako jedna z mála dala koupit v jiných barevných variantách, standardní edice vyšla v tmavě šedé a dále vycházely speciální edice, které byly například v oranžové.

Obr.6 - Konzole Nintendo 64